Nemokama linija 8 800 50005

0

0,00 €

Prekių krepšelis tuščias

Bėgimo traumos ir kaip jų išvengti

Bėgimo traumos ir kaip jų išvengti

Pastaraisias metais į bėgimo entuziastų gretas įsitraukia vis daugiau šalies gyventojų. Pasitaiko, kad siekdami kuo geresnio greičio ar nuotolio rezultato, bėgikai susiduria su specifinėmis traumomis.

 

Raumenų patempimas. Natūralu, jei po treniruotės jaučiate raumenų maudimą. Tačiau aštrus raumenų skausmas arba nuolatos įsitempę raumenys yra per didelio arba per dažno krūvio požymiai.

Antkaulio uždegimas. Ši trauma atsiranda greitai keičiant bėgimo trasos dangą  (pvz., bėgama miške ir staigiai pereinama prie asfalto) ar avint netinkamą avalynę. Dažniausiai skauda vidinę blauzdikaulio pusę, ypač esant didesniam fiziniam krūviui. Negydant antkaulio uždegimo ir tęsiant treniruotes, ilgainiui rizikuojama pažeisti kelio sąnarį.

Bėgiko kelis. Skausmas jaučiamas giliai kelio viduje arba galinėje jo dalyje ir sustiprėja, kai kelio sąnariui tenka didesnis krūvis, pvz., lipant laiptais ar nuokalne, stojantis nuo kėdės. Paprastai šią traumą sukelia kelio perkrova, sumušimas pargriuvus, plokščiapėdystė ar raumenų disbalansas (pvz., stiprūs užpakaliniai, tačiau silpni priekiniai šlaunų raumenys).

Achilo sausgyslės uždegimas pasireiškia kaip skausmas aukščiau kulno judinant pėdą. Ši trauma būdinga pažengusiems bėgikams, kurie persistengia didindami krūvį. Pavėlavus gydyti, gali išsivystyti į sausgyslės plyšimą.

Čiurnos raiščių patempimas atsiranda staigiai užlenkus pėdą, dažniausiai į vidinę pusę. Paprastai pasitaiko bėgant nelygiais paviršiais.

 

Susidūrus su šiomis traumomis rekomenduojama stengtis kuo mažiau apkrauti fiziniu krūviu skaudančią vietą. Esant skausmui, galima vartoti uždegimą mažinančius vaistus, pavyzdžiui, Ibuprom Express minkštąsias kapsules. Vienoje kapsulėje yra 40 mg hidrofiliniame tirpiklyje ištirpinto ibuprofeno, dėl to didžiausia veikliosios medžiagos koncentracija kraujo plazmoje susidaro daugiau nei 2 kartus greičiau (daugiau nei 2 kartus greitesnė absorbcija), palyginus su įprastomis ibuprofeno tabletėmis.   

 

Siekiant išvengti minėtų bėgikų traumų, svarbu:

  • Pasirinkti patogią, skirtą bėgimui ir Jūsų pėdai tinkančią avalynę. Tam, kad neskaudėtų raumenų, sveriantys daugiau turėtų pasirinkti avalynę minkšesniais padais.
  • Lengvai apšilti prieš bėgimą (rankų, kojų, nugaros ir pilvo preso tempimo pratimai).
  • Bėgimo krūvį didinti pamažu, iki 10 % per savaitę.

 

Ibuprom Express 400 mg minkštosios kapsulės. Ibuprofenas. Indikacijos: nestiprus ar vidutinio stiprumo įvairios kilmės skausmas, karščiavimas. Vartoti per burną. Prašome įdėmiai perskaityti pakuotės lapelį ir vaistą vartoti kaip nurodyta. Jei simptomai nepraeina ar atsirado šalutinis poveikis, dėl tolesnio vaisto vartojimo būtina pasitarti su gydytoju ar vaistininku. Netinkamai vartojamas vaistas gali pakenkti Jūsų sveikatai. Pakuotės lapelį rasite čia: http://www.eurovaistine.lt/ibuprom-express-400-mg-minkstos-kapsules-n10.html

Patarimai ir straipsniai
Sužinok naujienas pirmas