preloader

Prašome palaukti

Kodėl mums trūksta seleno ir kodėl jis yra nepakeičiamas?

Faktas, kad mikroelementai gali apsaugoti nuo ligų ir išsaugoti gyvybę, paaiškėjo praėjusio amžiaus 7–8 dešimtmetyje. Gyvybiškai svarbių mikroelementų trūkumas greitai tapo rimtai mokslininkų svarstoma tema.

Nustatyta, kad europietis vidutiniškai per dieną suvartoja 27–70 µg, amerikietis – 106 µg, Venesuelos gyventojas – net iki 350 µg seleno.
Seleno europiečiai suvartoja gerokai mažiau nei kitose pasaulio šalyse, pavyzdžiui, JAV ir Japonijoje. Taip yra dėl dirvos būklės bei mitybos įpročių. 
Nustatyta, kad 20 proc. Europos gyventojų negauna rekomenduojamos 55 mikrogramų seleno dienos normos. Vegetarams, veganams ir žuvies nevalgantiems žmonėms iškyla didesnė šio mikroelemento trūkumo rizika.

8-ojo dešimtmečio pradžioje garsus Suomijos mokslininkas Jukka T. Salonenas atkreipė dėmesį į seleno trūkumo ir vėžio rizikos ryšį – kartu su kolegomis tyrė daugiau kaip 12 000 suomių grupę. Per ketverius stebėjimo metus nuo vėžio mirusiems pacientams nustatyta 12 proc. mažesnė seleno koncentracija kraujyje, lyginant su sveikais kontroliuojamais asmenimis. Prieita prie išvados, kad žmonėms, kurių kraujyje seleno koncentracija yra mažiausia, rizika susirgti vėžiu yra 11 kartų didesnė. 

Tokios problemos, kaip trapūs nagai ar skilinėjantys plaukų galiukai, taip pat gali būti įveiktos vartojant seleno tabletes. Jas vertėtų išbandyti vietoje brangių nagų ir plaukų stiprinimo priemonių. Selenas ne tik sustiprins plaukus ir nagus, bet ir padės kitoms organizmo funkcijoms.  

Gydytoja geriatrė Jurgita Knašienė (Kauno klinikinė ligoninė) teigia, kad „selenas – vienas iš pagrindinių mikroelementų antioksidantų. Trūkstant seleno, silpsta organizmo antioksidacinės sistemos, didėja vėžio tikimybė, sutrinka seksualinė ir reprodukcinė sveikata, prastėja imunitetas, gali sutrikti širdies, skydliaukės ar kitų organų veikla, slenka plaukai, lūžinėja nagai, pasireiškia nuovargis, silpnumas.

Pagrindinis seleno šaltinis – maistas. Deja, Šiaurės Europos šalyse, taip pat ir Lietuvoje, seleno nėra daug: čia aptinkama labai maža seleno koncentracija rūgščioje dirvoje, taip pat ir augaluose. Organizmas gauna mažiau seleno, jei badaujama, laikomasi įvairių dietų, taip pat sergant virškinamojo trakto ligomis, rūkant, piknaudžiaujant alkoholiu, vartojant kai kurių vaistų, veikiant stresui, senstant organizmui bei sergant lėtinėmis ligomis. Terminis maisto apdorojimas seleno koncentraciją sumažina dvigubai, o cukrus, alkoholis, riebus maistas seleno įsisavinimą sumažina net 4 kartus.
Maistas, kuriame gausu seleno, pavyzdžiui, braziliški riešutai, geltonuodegiai tunai, otas, konservuotos sardinės, konservuoto, jautiena (kai gyvulys šertas žole), kalakutiena be kaulų, jaučio kepenys, vištiena, kiaušiniai, špinatai, tikrai ne kasdien atsiduria ant lietuvio stalo. Tokiu atveju maisto racioną reikia papildyti geriamaisiais seleno papildais.“

Į preparato „Bio-Selenium+Zinc“ sudėtį įeina 100 μg bendrovės „Pharma Nord“ patentuotų, organinių ir pasižyminčių ypač geru biologiniu tinkamumu seleno mielių – „SelenoPrecise“. Šiose mielėse yra 67 proc. L-selenometionino ir 33 proc. kitų įvairių seleno formų. Seleno įsisavinimas pagerėja, o poveikis sustiprėja, kai jis vartojamas kartu su vitaminais A, B6, C bei E ir cinku.

    

BIO - SELENIUM - ZINC, 30 tablečių
BIO - SELENIUM - ZINC, 30 tablečių
Maisto papildas
10,69 €