preloader

Prašome palaukti

12 žingsnių geros savijautos ir švaraus žarnyno link

Jeigu jaučiate, kad jūsų žarnynas dirba lėtokai, dažnai vargina pilnumo jausmas, pakanka keleto jūsų gyvenimo būdo pokyčių, kurie padės išspręsti šią problemą ir pagerinti jūsų savijautą.

Kartais galvojama, kad vidurių užkietėjimas tėra menkas negalavimas ir neskiriama tam pakankamo dėmesio. Tačiau, pastaruoju metu sveikatos ekspertai dažnai mini, jog sveikata prasideda būtent nuo žarnyno. Jei palaikysite švarų ir sveiką savo žarnyną, tikėtina, kad nesusidursite su daugeliu kitų sričių sveikatos negalavimų.

Ilgalaikis vidurių užkietėjimas gali paveikti ir imuninę sistemą, sukelti odos problemas, lėtinti žaizdų gijimą, o taipogi lemti energijos stygių bei pastovų vangumo jausmą. Taigi, visa tai byloja, kad susidūrus su šia problema, būtina nedelsiant imtis ją spręsti. Ko pasekoje netruksime pastebėti reikšmingus savijautos pokyčius – energijos gausą, perteklinio svorio mažėjimą, stipresnę imuninę sistemą ir gražesnę odą.  Pamėginkite pritaikyti sau žemiau paminėtus 12 žingsnių ir netrukus džiaugsitės ženkliu pagerėjimu.

1. Neslopinkite noro tuštintis

Maistas neturėtų užsilaikyti organizme ilgiau nei 24 valandas nuo to laiko, kai jūs jį suvalgėte.  Virškinimo sistema yra natūraliai užprogramuota taip, kad pasituštinimas turėtų vykti po kiekvieno valgymo ir susidarytų vieta ką tik suvalgytam maistui virškinti ir slinkti žarnynu. Tačiau daugelis žmonių klaidingai išsiugdė įprotį ignoruoti šį poreikį ir tuštintis tik vieną kartą per dieną, ar dar rečiau.

2. Teisinga sėdėjimo poza

Mūsų protėviai tuštindavosi tupėdami – tai reiškia, kad jų keliai buvo aukščiau nei sėdmenys. Mūsų žarnynas suformuotas taip pat, kaip ir protėvių, tad tuštinimasis sėdint ant klozeto nėra natūrali pozicija.  Pamėginkite pasidėti keletą storų knygų ant klozeto po keliais, taip jie pakils aukščiau sėdmenų. Jūs galite jaustis keistokai, bet nieko nekeiskite ir pajusite, kad tai tikrai padeda pilnavertiškai pasituštinti.

3. Kramtykite, kramtykite, kramtykite

Jūsų virškinimo sistema pradeda dirbti anksčiau nei jūs įdedate maistą į burną. Vien tik maisto vaizdas ar kvapas skatina seilių išsiskyrimą. Kai pradedate kramtyti, šios seilės sudrėkina maistą ir jose esantys fermentai pradeda virškinimo procesą. Maistą reikia kramtyti tol, kol pajusite, kad jis tampa skystas, tuomet tolesnis jo virškinimo procesas bus gerokai sklandesnis.

4. Rinkitės maistą, kurį “mėgsta” jūsų žarnynas

Čia tinka įprastos taisyklės: mažiau vartokite raudonos mėsos, apdoroto ir greito maisto, paprastųjų angliavandenių, tokių kaip balta duona, pyragai, tortai, cukrus, miltiniai gaminiai. Gerokai padidinkite vaisių ir daržovių kiekį racione, nes tai puikus tirpiųjų skaidulų šaltinis. Tirpiosios skaidulos sukaupia daugiau vandens nei netirpiosios, kurių gausu selėnose, ši savybė padeda maistui lengviau ir švelniau slinkti žarnynu, nesukelia nemalonaus raižymo jausmo. Vaisiai ir daržovės labai vertingi ir tuo, kad jų sudėtyje yra natūralių virškinimo fermentų, kurie padeda greičiau skaidyti maistą.

5. Svorį meskite protingai

Jei jus vargina vidurių užkietėjimas, jums nepavyks sveikai mažinti savo antsvorio. Kai jūsų žarnynas pilnas užsilaikiusių pūvančių išmatų, jums niekaip nepavyks atsikratyti riebalų pertekliaus. Antsvoris - tai ženklas, kad jūsų kūnas patiria stresą ir tam didelę įtaką turi vangi virškinimo sistema. Pamirškite griežtas dietas, valgykite skaidulų gausų maistą, kuris padės išvalyti žarnyną ir atsikratyti svorio. Tufts Universitete (JAV) atliktas tyrimas parodė, kad mažai skaidulų vartojančios moterys yra gerokai labiau linkusios nutukti už moteris, kurių mityboje skaidulų gausu.

6. Gerkite daugiau vandens

Vanduo padeda išplauti toksinus iš jūsų virškinamojo trakto, be to, jis suminkština žarnyno turinį ir jis lengviau slenka žarnynu. Pasistenkite išgerti ne mažiau kaip du litrus gryno vandens per dieną (neskaitant kitų skysčių). Vandenį geriausia gerti 30 minučių prieš valgį, o ne valgio metu ar iš karto po jo, kadangi jis gali praskiesti virškinimo fermentus ir sulėtinti virškinimą.

7. Daugiau judėkite

Judėjimas ne tik padeda palaikyti gerą fizinę  formą, bet, taipogi, paspartina žarnyno darbą. Reguliari fizinė veikla pažadina jūsų limfinę sistemą ir paskatina nesuvirškintų medžiagų atsikratymą – tyrimai rodo, kad sportuojantys žmonės daug rečiau serga žarnyno ligomis.

8. Papildykite virškinimo fermentų atsargas

Nemaža dalis žmonių, ypač tie, kuriems virš 50-ies, susiduria su problema, kad jų organizmas nepagamina pakankamai virškinimo fermentų, padedančių skaidyti maistą ir efektyviai pasisavinti naudingąsias medžiagas. Šių fermentų galima gauti su šviežiu augaliniu maistu, bet dabartinis gyvenimo būdas ir mitybos įpročiai lemia, kad maiste ne tin gausu šviežių, neapdorotų produktų. Šiuo atveju, geriausia stengtis valgyti kuo daugiau žalių daržovių, vaisių ar papildyti savo mitybą virškinimo fermentais (geriausiai augaliniais), kurių galite įsigyti maisto papildų forma.

9. Papildykite natūralių žarnyno bakterijų atsargas

Gerųjų bakterijų mūsų organizme yra apie 2 kilogramus. Iš viso yra daugiau nei 500 skirtingų gerųjų bakterijų rūšių, penkios iš jų yra pačios svarbiausios - Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus rhamnosus, Lactobacillus plantarum, Lactobacillus bulgaricus ir Bifidobacterium bifidum. Labai svarbu palaikyti pakankamą gerųjų bakterijų kiekį žarnyne. Jų balansas gali sutrikti netaisyklingai maitinantis, patiriant stresą, vartojant antibiotikus. Sulaukus 50-ies, gerųjų bakterijų kiekis natūraliai ima mažėti.

10. Padidinkite išmatų tūrį

Balkšvųjų arba smiltyninių gysločių skaidulos yra puiki skaidulų forma. Jos ypatingai švelnios, kadangi sugeria į save 25 kartus daugiau vandens nei sveria pačios. Jeigu jus vargina vidurių užkietėjimas, nesuvirškintos medžiagos per ilgai užsibūna jūsų storojoje žarnoje, jos tampa pernelyg kietos ir sunkiai gali slinkti žarnynu toliau. Smiltyninio gysločio skaidulos padeda palaikyti į žarnyną patenkančių medžiagų drėgmę, taigi išmatos lieka minkštos ir daug lengviau bei švelniau  slenka žarnynu. Siekdami palaikyti savo žarnyno švarą, kasdien suvartokite po 1-2 kupinus šaukštelius šių skaidulų, gausiai užgerdami vandeniu ar sultimis. 

11. Išvalykite savo žarnyną

Inulinas – tai dar viena skaidulų rūšis, veikianti skirtingai nei minėtos gysločių skaidulos.  Jis keliauja jūsų plonąja žarna visiškai nesuvirškintas, kol pasiekia didžiąją žarną. Inulinas pasitarnauja kaip maisto šaltinis kitoms gerosioms bakterijoms. Inulinas dažniausiai išgaunamas iš cikorijų. Per dieną jo reikia maždaug  5 gramų.  

12. Laisvinamieji vaistai – tai tik pati paskutinė išeitis

Jei vidurių užkietėjimas jums tęsiasi jau ilgą laiką, tikėtina, kad minėti natūralūs būdai gali imti veikti ne iš karto. Jei norisi kuo greičiau sau pagelbėti, galite pamėginti vieną natūralesnių laisvinamųjų – seną. Tai padės paskatinti peristaltiką ir ištuštinti žarnyną. Tačiau negalima senos ar kitų laisvinamųjų vartoti ilgą laiką, kadangi tuomet jūsų žarnynas įpranta būti stimuliuojamas ir nustoja vykdyti savo natūralią veiklą. Po vienkartinio žarnyno ištuštinimo senos preparato pagalba labai svarbu ir toliau tęsti aukščiau minėtų patarimų vykdymą. 

LEPICOL – natūralios kilmės medžiagų kompleksas žarnynui ir virškinimui.

Skaidulos – tai natūrali žarnyno šluota.  LEPICOL sudėtyje derinamos balkšvųjų gysločių skaidulos ir inulinas. Balkšvasis gyslotis pasižymi itin švelniu poveikiu bei sugeria labai daug vandens, šios savybės dėka nesuvirškintos medžiagos greičiau pasišalina iš žarnyno, kas itin naudinga kai viduriai yra linkę užkietėti. Pienarūgštės bakterijos – laktobacijos ir bifidobakterijos – tai natūraliai žmogaus organizme esančios bakterijos.  Žarnyno mikrofloros disbalansą gali sukelti netaisyklinga mityba, stresas, antibiotikų vartojimas, ilgalaikis ir negydomas vidurių užkietėjimas ir kt. Taip pat su amžiumi žmogaus organizme gerųjų bakterijų dauginimasis lėtėja. LEPICOL plus- papildytas dar ir augalinės kilmės virškinimui naudingomis medžiagomis  - tai natūrali maisto skaidymą palaikanti priemonė. Kuo aktyvesni virškinimo fermentai, tuo greitesnis virškinimas ir didesnis lengvumo pojūtis. Visas termiškai neapdorotas augalinis maistas turi savų fermentų. Tačiau ne visus produktus galime valgyti žalius arba valgome jų nepakankamai. LEPICOL plus sudėtyje yra gausi įvairovė augalinės kilmės virškinimą palaikančių medžiagų–imbiero, pankolių sėklų, pipirmėčių ir kt., o taip pat papaino ir bromelaino. LEPICOL produktai yra maisto papildai.