Kaip pasiruošti vaikelio pradėjimui

Kaip pasiruošti vaikelio pradėjimui

Labai svarbu ne tik planuoti, bet ir pilnavertiškai pasiruošti naujos gyvybės pradėjimui. Deja, pastaruoju metu daugėja porų niekaip negalinčių sulaukti trokštamo kūdikėlio. Priežasčių nevaisingumui yra daug, tai gali lemti didėjanti aplinkos tarša, oksidacinis stresas, nepilnavertė mityba, kasdienybėje patiriama įtampa ir stresas. Ilgą laiką buvo įprasta manyti, kad pora negali susilaukti vaikelio dėl moters sveikatos problemų, tačiau tiesa yra tokia, kad 30 % atvejų nevaisingumo priežastimi yra moteris , 30% -  vyras,  30%  - abu partneriai, o 10% nevaisingumo atvejų yra be aiškios priežasties.

Taigi, tiek moters, tiek vyro sveikata yra labai svarbi sveikam ir sėkmingam kūdikio pradėjimui. Vienas pagrindinių faktorių – sveika mityba. Pastovus tam tikrų maistingųjų medžiagų vartojimas padeda užtikrinti, kad būsimųjų tėvelių organizmas yra pasiruošęs pradėti kūdikį.

Vienas iš svarbesnių faktorių, trukdančių sekmingam pastojimui – oksidacinis stresas arba kitaip vadinamas žalingas laisvųjų radikalų poveikis, kuris pažeidžia organizmo ląsteles, sukelia daugelį lėtinių ligų, spartina priešlaikinį senėjimą. Sumažinti šio kenksmingo proceso poveikį vaisingumui ir bendrai sveikatai galima tik pakankamai vartojant antioksidacinių medžiagų – vitaminų C, E, seleno, cinko, vario ir kt. Dažnai klaidingai galvojama, kad antioksidacinei apsaugai užtenka vartoti vitaminą C, tačiau antioksidantai veikia kaip tinklas, sustiprindami vienas kito veikimą, tad efektyvus jų poveikis pasiekiamas tik pasitelkus jų sinergiją -  vartojant plačią įvairovę optimaliomis dozėmis.

Labai svarbu dar prieš pastojimą vartoti pakankamai folio rūgšties ir vitamino B12. Foliatai padeda palaikyti motinos audinių augimą nėštumo metu bei kartu su cinku atlieka tam tikrą funkciją ląstelių dalijimosi procese.