preloader

Prašome palaukti

Pasirūpinkime, kad po vasaros atostogų grįžtume į mokslus sveiki ir kupini energijos!

Kiekvieną kartą atėjus rudeniui moksleiviams ir studentams prasideda naujas etapas. Grįžus, o gal tik pirmą kartą žengiant į mokyklą ar universitetą, vaikai ir jaunuoliai neretai patiria stresą: keičiasi dienotvarkė, padidėja darbo krūvis, atsiranda būtinybė viską atlikti laiku. Dažnai priprasti prie pasikeitusio gyvenimo ritmo – nelengvas iššūkis. Netikėtai gali apimti bloga nuotaika, nuovargis ar liūdesys, pykinimas, miego sutrikimai. Tokiu atveju reikia organizmui padėti. Kaip tai padaryti, pataria „Eurovaistinės“ vaistininkės.


Susidorokime su stresu ir ligomis

Prasidėjus mokslo metams mokyklinio amžiaus vaikai ir studentai ima nerimauti dėl būsimų permainų, naujovių. Ypač daug streso patiria pradinukai, pirmakursiai, be to, nemaža dalis jaunuolių susiduria su kolektyvo pasikeitimo problema. Vieniems tai nesukelia jokio jaudulio, tačiau kitiems gali tapti didžiausiu iššūkiu. „Taip pat vaikai ir jaunuoliai gali nerimauti dėl to, kad bus priversti susitikti su nemėgstamais mokytojais ar dėstytojais, nežino, kaip šiemet seksis viena ar kita disciplina. Tokiais atvejais siūlome vartoti homeopatines tabletes ar sirupą nervų sistemai stiprinti, įtampai mažinti, įvairių rūšių arbatą su valerijonais, melisomis, B grupės vitaminais. Tai natūralūs produktai, kurie puikiai atkuria mažo ar jauno žmogaus organizmo pusiausvyrą“, – pataria „Eurovaistinės“filialo vedėja-farmacinės veiklos vadovė Aušrelė Mickienė.

Dar viena problema rudenį neretai tampa peršalimo ligos, kuriomis ypač užsikrečiama būnant kolektyve. „Tokiu atveju rekomenduojame multivitaminus, vitaminą C. Stiprinti imuninę sistemą šiuo metu – pats laikas. Dažnai daroma klaida, kai pradedama rūpintis savo atsparumu ligoms tik pajutus pirmuosius peršalimo požymius ar jau susirgus. Tad pasirūpinkime savo ir savo mažųjų sveikata jau dabar. Tam tinka įvairūs ežiuolių preparatai, kurių pasirinkimas tikrai didelis, taip pat preparatai su biologiškai veiklių medžiagų kompleksu, įvairių formų žuvų taukai, homeopatiniai preparatai“, – sako A. Mickienė.


Tinkama mityba ir vitaminai protiniam darbui sustiprinti

Ne mažiau svarbu padėti organizmui po atostogų lengviau įsilieti į protinio darbo režimą. „Protinį darbą labiausiai palaiko visavertė mityba. Daugiau nei 50 proc. smegenų masės susideda iš riebalų, o daugiau nei 70 proc. jų yra riebalų rūgštys, priklausančios omega-3 rūgščių grupei. Šios medžiagos dalyvauja smegenų ląstelių veikloje bei statyboje ir veikia membranų pralaidumą. Omega-3 rūgščių trūkumas gali sukelti smegenų veiklos pakitimų bei atminties sutrikimų. Riebios jūrų žuvys yra didžiausias omega-3 rūgščių šaltinis. Žmonėms, nevalgantiems žuvies, rekomenduojama vartoti omega-3 riebalų rūgščių maisto papildų“, – pataria „Eurovaistinės“ filialo vedėja-farmacinės veiklos vadovė Laura Gedgaudaitė.

Nepamirškime, kad ruduo – gėrybių metas, tad ypač tinka stiprinti organizmą tuo, ką teikia gamta: pasilepinkite arbūzais, slyvomis, uogomis, razinomis ir įvairiomis daržovėmis (visose lapinėse daržovėse, ypač špinatuose, brokoliniuose kopūstuose, rozmarinuose, yra folio rūgšties, kuri dalyvauja formuojantis nervinio audinio gemalui bei atsinaujinant kraujo ląstelėms). Smegenų ląstelėms naudingi riešutai, ypač graikiniai, nes juose daug vitamino E, o žemės riešutuose gausu magnio, kuris reikalingas nerviniam impulsui perduoti.

Mokslo metais taip pat labai svarbu lavinti ir gerinti atmintį. L. Gedgaudaitė pataria, jog atmintį stiprina bananai, kuriuose gausu magnio ir vitamino B6. Dar labai vertingos datulės – kalio, fosforo, magnio ir lengvai pasisavinamos gliukozės šaltinis. Be to, ypač gerai veikia cinamonas ir imbierai. Juk prieskonius atminčiai stiprinti rekomenduodavo dar senovės gydytojai.

„Nervinių ląstelių mitybą gerina aminorūgštys, vitaminai A, C, E, B1, B6 ir B12, folio rūgštis, mikroelementai magnis, cinkas, geležis, selenas. Aminorūgštys būtinos nervų audinio mitybai ir neurotransmiterių, nervinį impulsą perduodančių junginių, sintezei. Jos taip pat gerina smegenų kraujotaką bei jų veiklą, padeda lengviau susikaupti, įveikti psichologinį ir fizinį nuovargį“, – sako L. Gedgaudaitė.


Daugiau naudingų patarimų, padėsiančių lengviau įsilieti į mokslus ir darbus

„Kad sumažintumėte stresą pirmomis dienomis po atostogų, patariama neplanuoti rimtų reikalų, dažniau daryti poilsio pertraukėles, nevalgyti sunkaus maisto, prisiminti gražiausias atostogų akimirkas ir jas mintyse iš naujo išgyventi. Mokinukams labai svarbi šeimos parama. Padrąsinantis tėvų žodis, emocinis palaikymas dažnai yra veiksmingiausia priemonė stresui malšinti“, – sako Laura Gedgaudaitė.

Be to, valgykite pusryčius, kurie papildys organizmą energija po nakties poilsio, dažnai ir negausiai užkandžiaukite – tai padės palaikyti pastovų cukraus kiekį kraujyje ir išvengti persivalgymo bei nutukimo. Vartokite kuo daugiau skysčių, nepamirškite kuo daugiau judėti, sportuoti – tai suaktyvins protinę veiklą.

Sėkmingų, sveikų ir energingų mokslo metų!