preloader

Prašome palaukti

Kojų priežiūra

Kojoms tenka nelengva dalia mus nešti per visą gyvenimą. Tik ar ne per mažai jomis rūpinamės? Dauguma žmonių vien nuplauna pėdas ir nukerpa nagus. Pėdų oda nuolat atsinaujina, taigi jas nuplovus būtina kaskart pašalinti nebegyvą pėdų odos sluoksnį, taip išvengsite nuospaudų ir pūslių. Pėdas plaukite drungnu vandeniu, su muilu ar dušo žele ne trumpiau kaip 2–3 minutes, negyvas ląsteles nutrinkite kempine, kojų dilde arba pemza. Jei leisite susidaryti suragėjusiam sluoksniui, tada atsiras nuospaudų, įtrūkimų, kuriuose kaupsis mikroorganizmai ir sukels odos uždegimą.

Nusiplovus kojas odą naudinga patepti maitinamuoju kremu, ypač sulaukus 40 metų, kai intensyviau ragėja kulnai, sustorėja padų oda, ar bent aliejumi. Jei oda stipriai suragėja, vaistinėse galima nusipirkti specialių kremų. Kosmetinių priemonių yra daug ir įvairių – nuo specialių antibakterinių želių, skysto muilo iki kremų, kurie padeda sumažinti nuovargį ir įtampos jausmą kojose. Dauguma kosmetinių priemonių, skirtų kojoms prižiūrėti, saugo nuo mikrobų ir grybelių. Kojas palepinkite vonelėmis.

Vaistinių ramunių, sėmenų ir dirvinių asiūklių vonelė. Dviem litrais verdančio vandens užpilkite po du šaukštelius ramunių, sėmenų ir dirvinių asiūklių. Vonelė suminkštins odą, pagerins nagų būklę, padės kovoti su grybeliu.

Liepžiedžių vonelė. Padeda nuo patinimų. Šimtą gramų liepžiedžių užpilkite verdančiu vandeniu, palaikykite pusvalandį ir praskieskite litru vandens. Įberkite 1 valgomąjį šaukštą druskos ir kojas pamirkykite 10–15 minučių.

Tonizuojamoji vonelė. Kontrastinė vonelė tonizuos, pagerins kraujotaką, sustiprins kraujagysles. Pakaitomis kelis kartus merkite pėdas į šiltą ir šaltą vandenį.

 

Pedikiūras namie

Nagus būtinai kirpkite taisyklingai – nesutrumpinkite per daug, neiškarpykite kampų, nes į atsiradusią laisvą vietą nagas gali įaugti. Juos kirpkite tiesiai, palikdami maždaug 3 mm ilgio. Norėdami nagui suteikti švelnią kvadrato formą, dildykite viena kryptimi. Metalinės dildės nagams kenkia. Švelnesnis dildės paviršius skirtas nagų kraštams nuglotninti, o šiurkštus – trumpinti ir suteikti 
formą.

Į plokščią dubenį įpilkite šilto vandens. Įberkite vonios druskos, įpilkite kvapių aliejų ir kojas įmerkite į vandenį. Kuo kietesnė kojų oda, tuo ilgiau turite jas mirkyti. Į vandenį įpilkite maždaug ketvirtį puodelio pieno. Pieno rūgštis suminkština negyvą odą. Nagus patepkite odelių aliejumi ir įtrinkite. Po minutėlės mentele švelniai atstumkite odeles. Jas nukirpkite žnyplutėmis. Pėdų šveitikliu ar šlapia pemza trinkite negyvas ląsteles nuo kulnų ir pėdų. Šias įtrinkite kremu, o odeles vėl sudrėkinkite trupučiu odelių aliejaus. Lako valikliu nuvalykite aliejų nuo nagų. Tada užtepkite nagų lako pagrindą: kartą brūkštelėkite per nago vidurį ir du kraštuose. Stenkitės nenulakuoti nagų odelių. Iš viso tepkite tris sluoksnius ir galiausiai dar vieną viršutinį. Nagų lako perteklių pašalinkite mentele, apvyniota vata ir suvilgyta lako valiklyje, arba ausų 
krapštuku.

 

Kojų prakaitavimas

Nemalonus kojų kvapas – baisiau už napalmą. Grožis ir kvapas neatsiejami. Nei dezodorantas, nei antiperspirantas nepadės išvengti nemalonaus prakaito kvapo, jeigu nesilaikysite elementarios higienos. Vyrus dažniau nei moteris vargina kojų prakaitavimas. Patartina avėti natūralios odos avalynę. Reikėtų mūvėti medvilnines, pusvilnones, o ne sintetinio pluošto kojines. Jas būtina keisti ir skalbti kasdien. Žiemą batai gali būti dydžiu didesni, vasarą – neuždari, kad vėdintųsi kojos. Nenešiokite guminių batų. Į batus dėkite laikinus padelius, per naktį juos gerai išdžiovinkite.

Kasdien naudokite vėsinamuosius pėdų purškiklius, specialius pabarstus, dezodorantus. Jie gaivina ir saugo kojas nuo prakaitavimo bei blogo kvapo. Naudingi ir antiperspirantai, kurie stabdo kojų prakaitavimą. Venkite riebaus, aštraus maisto, nes prakaitas tampa ypač nemalonus. Kojų prakaitavimą mažina įvairios vonelės.

Kojos mažiau prakaituoja darant citrinų rūgštimi arba actu parūgštintas, taip pat vėsias kalio permanganato ir stiprios arbatos voneles. Iš karto po vonelės pėdas patepkite antibakteriniu kremu.

Kojas mirkykite vėsiame vandenyje su valgomąja ar jūros druska. Galima įlašinti mėtų, arbatmedžių ir alavijų aliejaus.

Padeda priemonės su arbatmedžių aliejumi. Kiekvieną vakarą kojas kruopščiai nuplaukite arbatmedžių muilu. Darykite voneles su eteriniu arbatmedžių aliejumi. Šis aliejus turi antiseptinių savybių, taip pat veikia antibakteriškai, todėl puikiai tinka kojoms prakaituojant, įaugus nagams, sutrūkinėjus kulnams. Dar tinka liepžiedžių ir ąžuolų žievių nuoviras.

 

Suskilę, šerpetojantys kulnai

Smagu vasarą vaikščioti basomis. Tačiau dažniau taip pavaikščiojus suragėja, suskyla kulnai. Sutrūkinėję kulnai dažniausiai tėra kosmetinė problema, tačiau gilūs įtrūkimai yra skausmingi, gali rastis uždegimas. Kai kurių žmonių oda iš prigimties sausa, todėl jų kulnai greičiau skeldėja. Kartais ties kulnu formuojasi sukietėjusi oda. Dažniausiai kulno oda trūkinėja veikiant mechaniniam spaudimui, pavyzdžiui, jei yra antsvoris, netaisyklinga eisena. Kulnai labiau linkę trūkinėti sergant odos ligomis (psoriaze, dermatitu), diabetu. Taip atsitikti gali, jei trūksta vitaminų, mineralinių medžiagų, ypač cinko. Taip pat turi įtakos stovimas darbas, avalynė. Su amžiumi mažėjant odos elastingumui kulnai dažniau trūkinėja. Jei oda jautri, reikėtų vengti vaikščioti basomis, ilgai nemirkyti vandenyje, neplauti sausinančiu muilu.

Suskilusius kulnus rekomenduojama 2 kartus per dieną tepti riebiu, drėkinamuoju kremu. Pasirinkite patogią avalynę. Nedėvėkite batų atvirais kulnais. Atsargiai naudokite pemzą. Negrandykite stipriai suskilusios odos, nes galite dar labiau pabloginti būklę.

Kojų vonelė su jūros druska. Į 10 litrų kambario temperatūros vandens įberkite du tris šaukštus jūros druskos ir 10–15 minučių pamirkykite kojas. Paskui sukietėjusias pėdos dalis pagremžkite pemza ar specialia trintuvėle. Kojas patepkite pašildytu alyvuogių aliejumi.

 

Nagų grybelis

Sugadinti nagai – tai tik maža dalis nemalonumų, kurių gali sukelti nagų grybelis. Nuo jo nukenčia pėdų oda, jos raginis sluoksnis yra. Pro mažus įtrūkimus į odą patenka užkratas ir jis gali sukelti visokių komplikacijų. Iš kojų odos grybelis gali paplisti į kitas vietas ir net į gleivinę. Todėl gydyti grybelį geriausia pas dermatologą. Naudokite kremus nuo grybelio. Jais reikia tepti keletą mėnesių ar net metus. Atauganti nago plokštelė turi gauti vaistų, kad vėl neužsikrėstų. Tik bent du kartus iš naujo ataugęs nagas būna visiškai sveikas. Lakas nuo grybelio tinka, jeigu jis ne visiškai apėmęs nagą ir nepasiekęs jo pusmėnulio. Laką patogiau naudoti nei tepalus, be to, jis suteikia estetinį vaizą. Chirurginis grybelio naikinimas ne toks brangus kaip preparatai, bet skausmingesnis. Šalinant sergantį nagą taikoma vietinė nejautra. Nago guolis nuolat tepamas vaistais. Tik vėliau išauga sveikas nagas. Tepalai su jodu, siera, degutu, salicilo, pieno ir benzolo rūgštimi veiksmingi, bet reikia daugiau laiko norint jais išgydyti nagą. Tiesa, jie prastai kvepia. Kai kurie žmonės namie grybelį išsigydo tepdami jodu ir nuolat karpydami bei skusdami nagą. Deja, jodas nudažo gydomą nagą.

 

Nuospaudos

Moterys dažnai nusiperka per mažus batus. Neva, jų kojos kaip Pelenės. Nuospaudų atsiranda ir dėl nepatogios formos, per didelių batų. Šios skausmingos suragėjusios odos plokštelės susidaro dėl nuolatinio spaudimo ar trinties. Nuospaudos būna kietos, dažniausiai apskritos ir skausmingos. Jų viduryje yra giliai į odą įsiskverbęs branduolys, todėl jas taip sunku pašalinti.

Jeigu atsirado vandeningų pūslių, nepulkite jų pradurti, karpyti ar kitaip šalinti, nes užkrėsite. Geriausia daryti voneles su kalio permanganatu ir nešioti avalynę, kuri nedirgintų pažeistos vietos. Vaistinėse rasite nuospaudas šalinančių priemonių tepalų, pleistrų, mikstūrų pavidalo. Pagrindinis jų komponentas salicilo rūgštis tirpdo suragėjusias ląsteles. Jei nuospaudos nedidelės, jas galite šalinti patys.

 

Įaugęs nagas

Nago kraštas ar visas nagas gali įaugti į odą ir ją spausti. Dažniausiai įauga kojos didžiojo piršto nagas. Ūmiais atvejais nago įaugimas būna susijęs su pėdos trauma. Tada skauda labai stipriai, aplinkiniai audiniai parausta, gali būti ir infekcijos požymių. Problema, jei dažnai kartojasi, yra lėtinė, požymiai ne tokie ryškūs, skausmas jaučiamas vaikštant. Nagas įauga dėvint ankštą, siaurą avalynę, dėl pakitusio storio ir formos, piršto traumos, netinkamo kirpimo, be to, manoma, kad įtakos turi ir paveldimumas.

Jei pastebėjote, kad nagas pradeda įaugti, kiekvieną vakarą 10 minučių pamerkite skaudamą pirštą į vonelę su druska. Medvilniniu krapštuku atstumkite odą nuo nago. Po nagu galima pakišti truputį vatos, tačiau nepamirškite dažnai jos keisti. Nagus kirpkite tiesiai, neužapvalinkite kraštų ir nekirpkite labai trumpai. Jei nagas įaugo, nekirpkite patys, kreipkitės į specialistą.

Pasidarykite beržų lapų nuoviro vonelę: 1 dalį lapų užpilkite 5 dalimis vandens, kiekvienam litrui vandens skirkite 1  šaukštą druskos. Viską pavirkite. Kojas vonelėje mirkykite 20 minučių.

Odą minkština muilo su soda vonelės. Dviejuose litruose vandens ištirpinkite 1 šaukštą geriamosios sodos ir 1 šaukštą ūkiško muilo drožlių ir 1 šaukštą amoniako. Kojas mirkykite ne mažiau kaip 40 minučių. Procedūrą galite kartoti 2–3 kartus.

Į vandenį įlašinkite 5–10 lašų arbatmedžių aliejaus. Nuospaudas mirkykite 15 minučių. Procedūras reikia kartoti kasdien, kol nuospaudos bus pakankamai minkštos ir lengvai pašalinamos. Suminkštėjusią nuospaudą švelniai nugremžkite pemza arba nuimkite neaštriomis žirklutėmis.

Pamirkę pėdas karštame vandenyje ir gerai nušluostę ant nuospaudos uždėkite citrinos griežinėlį ir apriškite. Kompresą palikite per naktį.

 

Išsiplėtusios venos

Išsiplėtusios venos nepuošia kojų. Venų patologija – tai ne tik kosmetinis defektas, bet ir liga. Ji yra viena iš labiausiai paplitusių pasaulyje. Gali būti išsiplėtusios tiek stambiosios, tiek smulkiosios venos. Kuo žmogus daugiau laiko praleidžia sėdėdamas ar stovėdamas, tuo didesnė rizika susirgti varikoze. Vienoda padėtis neigiamai veikia kraujotaką ir limfinę sistemą. Norėdami išvengti šios bėdos, reguliariai darykite pertraukėles. Patariama pajudėti, padaryti nesudėtingų pratimų blauzdoms, pavyzdžiui, pasistiebti, o leidžiantis žemyn kelti pirštus į viršų ir remtis kulnais, blauzdas pamasažuoti. Kojų raumenis stiprinkite avėdami fiziologinę avalynę lenktu padu, kraujotaką stimuliuokite kontrastinėmis vandens procedūromis, kuo daugiau vaikščiokite basi.